äntligen..

.. något annat att skriva om än bara jobb, jobb & jobb. Har nämligen varit ledig idag, skulle vilja tacka bävern där uppe för denna dagen. I inlägget jag skrev senast framförde jag att det hade varit trevligt om jag fått tag i Elin. Vilket jag en stund efter jag publicerade inlägget slutligen fick. Det ena ledde till det andra och trots att Elin  skulle jobba två timmar senare så satt jag i bilen tillsammans med Alex & Mærtin i riktning mot Åstorp för att hämta upp henne (Elin). Helt sjukt. Haha men väl framme i Hyllinge så lyckades vi bestämma att Elin skulle strunta i att jobba idag och jag fick göra flertalet försök att ringa och sjukanmäla henne. När jag väl lyckades blev jag helt mobbad av de andra för hur kass jag var :-( att jag inte alls lät sjuk osv, höll till och med på att säga mitt eget namn när jag presenterade mig, men det löste sig.

Elin skulle låna min mobil och sätta i sitt sim-kort, visst det gick bra men när jag skulle sätta tillbaka mitt kort igen råkade jag skriva fel pin-kod 3 gånger, och som de flesta nog vet spärras kortet och man måste ange puk-koden. VÄLDIGT spännande, naat. Behövde nämligen verkligen vara anträffbar på mobilen idag, och alla andra dagar också, men ändå. Puk-koden kunde jag inte få tag i via kundtjänst eftersom att mamma står på abonnemanget, PERFEKT.. naat men det löste sig. Jag fick nämligen låna Mærtins mobil. Min mobil är helt kall, men hittade nyss puk-koden efter intensivt letande, tack gode Gud för det.

Vi fyra beslöt oss för att åka in till Helsingborg (vilket egentligen var mina planer men blev inte av för jag hade inte pengar osv) men nu blev det av ändå med tanke på att vi ju åkte bil. Vi åkte till gröningen och köpte glass. Jag blev dessutom utsatt för sexuella trakasserier. När de andra var inne på Hauffes så körde det förbi en bil med nerhissade fönsterrutor, innuti bilen satt en massa män som gjorde sexuella läten i form av stön och sånt, helt sjukt. Men iallafall vi alla fyra gick mot muren och blev överfallna av massa rappsbaggar, helt sjukt x2. Vi konstaterade dock att ingen av dem hade cancer. Tänk er att vi satt där på muren alla fyra. Jag endast iförd shorts och linne, jag frös inte ens och framför mig hade jag havet, omkring mig hade jag människor jag tycker om, vattnet var klart så att man såg bottnen, himlen var alldeles blå och man såg enda till Danmark.

Vi gick mot hamnen och tittade på båtarna och på folket, stannade och pratade lustigt där vid dunkers. Gick till tropical beach med tanke på att jag och Martin var tvungen att göra "sightseeing i Helsingborg" med tanke på att varken Elin eller Alex visste vad tropical var för något.. haha noobs, synd att de inte fick se den med palmer bara.. men det kommer väll snart igen. Väl framme på tropical beach var det dags att kasta macka haha. Martin var riktigt grym, han vann den interna tävlingen och från stranden lyckades jag få med mig en platt sten som skulle påminna mig om allt detta. Vi gick hela vägen tillbaka till bilen som stod parkerad vid gröningen, tillbakavägen var dock lika härlig som ditvägen.
 
Vi tog bilen och åkte rundor till alla pastamannen som finns i hbg, tyvärr var alla stängda så det slutade med Burger King. Slutligen kom vi tillbaka till Hyllinge efter allt mys i stan och jag och Elin fick vår torkel-i-knipa-debut, vilket var på tok försent konstaterade vi. Egentligen hade jag dött av skratt men höll inne många gånger av någon anledning. Den var iallafall riktigt bra och ska ses igen haha. Mitt fina kort från assistance kåren är en till sovenir förutom mack-stenen från tropical haha. Enzo är btw mäktig.

Jag och Elin fick skjuts till Roma där vi åt oss tjocka, sedan gick vi till Oasis för att Elin äntligen skulle gå på toa som hon sagt sedan i förmiddags. Jag var inne på toaletten med henne och gulligt nog släppte hon en tolle, fresh. Vi gick till busshållsplatsen och dit kom Mimmi snart, (saknat mycket) plus hon har mina tights.. fan måste ha dem. Vi kom ju på då att jag kunde följt med dom hem till Mimmi.. fast det var lite sent för mamma var redan påväg att hämta mig eftersom att Lilja & Mims skulle ta bussen 9.. så där i princip slutade denna underbara dagen. Dock var det betydligt kyligare att gå i shorts, linne och tunn jacka då vid 9-tiden än vad det varit tidigare på daggen. När jag kom hem är det första jag gör och kränger flingor med socker som blivit en ovana från Elin.. som om pizzan inte räckte? Nänä.. Ceasar kräktes förresten i min säng nyss, och han låg ner och gjorde det? hur ofta sker det? nej precis.. han är nog inte helt kry stackars bebisen. Jag träffade dessutom Alan i Åstorp  mot alla odds och glömde givetvis att säga grattis på namnsdagen. Men grattis på namnsdagen vännen.

Måste faktiskt säga att denna dagen skulle kunna defineras med ordet stygggt, med tre g.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0