dagen i korta drag

Jag och mamma hämtade Iva imorse, tack Gud som verkligen ville att min morgon skulle förgyllas annars skulle jag aldrig fått se det fina jag såg på vägen till Helsinborg. Men ja, väl framme i hbg blev det Getup för min och Ivas del som sagt. Det var extra inspirerande denna gången måste jag säga, helt härligt. Efter det blev det shopping, shopping och mera shopping i underbart shoppingväder, shopaholic <3.

     Tack Iva för en helt förjävla underbar dag, så jävla härligt att se dig så lycklig och man blir helt glad oavsett vad, jag hade ju trots allt anledning att inte var superglad, men jo.. i din närhet kunde man inte vara något annat. Vi båda shoppade upp närmare tusenlappen och är sjukt nöjda än så länge!

     Tyvärr fick vår dag avbrytas tidigt, det var närmligen så att min kise började få sammandragningar där hemma. Pappa fick komma och hämta oss, vi lämnade av Iva på hemvägen och sedan var det till att skynda sig.

     Väl hemma möttes jag av inte en allt för glad mamma, tyvärr var den första ungen dödfödd, helt utvecklad osv dock. Snart kom det en unge till, detta var en levande och jättefin flicka. Problemet var att ingen av moderkakorna kommmit ut. Det var dags att åka in till djursjukhuset när den första moderkakan kom ut tillhörande den dödfödda ungen kom ut, fyrtiofem minuter senare kom också den andra moderkakan så ungen slapp dingla mellan benen på mamman haha. Så efter mycket oro har jag nu kunnat slappnat av och äta tacos, nu ska jag in och lägga mig i sängen hos mamman och bebisen.

Resten av kvällen ska bara bestå av slaction*.

* Slaction= ett ord som jag och pappa kom på under måltiden, det står för slow-action haha.

Tyvärr finns det två sorters känslor, jag absolut inte bör känna, det är ytters olämpligt, fasen att man inte kan ha mer kontroll över vissa saker gällande det abstrakta.


image131
Det är denna kisen som ploppat ut en liten bebiskise. (Det vita är katten, inte det svarta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0