färgar du håret?

För er som färgar håret är ni säkert medvetna om fenomenet
att man brukar få färg i pannan eller nacken, kanske till & med
på öronen om det inte går allt för väl. Detta går ju bort efter några
tvättar. Men om det är så att man ska på fest eller middag eller
liknande samma kväll som man färgat håret är det inte så spännade.

Då har jag ett tips nämligen aska. Ja, cigaretter kan faktiskt vara användbara
till annat än att skada! haha, så röker du eller har någon i din närhet som röker?
Kanske har du en öppenspis eller liknande. Ta då askan och gnugga på området
där du lyckats få färg på oönskat ställe så ska du se att det går bort. Visst, det kanske
inte känns så fräscht att gnugga sig i aska haha, men vill man vara fin får man lida pin!

Gällande att färga håret förresten, själv ligger jag inne med värsta utväxten, försöker
nämligen få tillbaka min egna hårfärg och att "avfärga" håret rekomenderar jag inte,
i alla fall inte i mitt fall eftersom att jag använt olika toningar tidigare och det är då
oklart vilken färg jag kommer få om jag avfärgar mitt hår. Så ja, det ser inte så snyggt
ut med utväxt, men som sagt vill man vara fin får man lida pin. Tycker att jag är för ung
för att ständigt färga mitt hår, jag har ju trots allt inte några gråa hår att dölja och det är
inget större fel på min naturliga hårfärg. Våga vara naturlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0