för 17

sjutton att arton ligger så nära nitton  (bingo)

Slutade jobba vid halv 3, kom hem och stekte två ägg,
haha äter ägg i alla former utom råa, fick dessutom
reda på häromdagen att man blir kåt av ägg, haha.

Alltså, man blir jävligt hungrig av att vara usk, inte konstigt
att jag gått upp i vikt. De äldre äter hela tiden mellanmål &
massa mumsigt. En sak som är bra med yrket dock är alla
spännande historier man får höra. Pratade med en fd. sjöman
idag, som berättade om sina äventyr. Med tanke på att jag är
på ett demensboende är dock det inte sanning i allt, men kul
ändå. Haha den f.d sjömannen ville dessutom att jag skulle
lägga mig hos honom, men jag avstod, sa att jag ju var tvungen
att jobba.. men då sa han att det ju finns en kväll också, men
att jag säkert skulle hem till min fästman. När jag förklarade
att jag inte hade någon undrade han vad det var för fel på
alla män i trakten, om dom var blinda eller något
. HAHA så söt.
Kan tänka mig att han varit en riktig Cassanova med en kvinna
i varje hamn som han landsteg med fartyget.

Alltså, sedan jag var 13 bestämde jag mig för att bli barnmorska,
det är fortfarande mitt mål, men jag älskar verkligen usk-rollen.

MEN nu ska jag hoppa in i duschen, akta dig för duschdrapperiet btw.

image103

(haha, bilderna är från en natt när jag och Iva var sysslolösa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0