Jag tror..

.. oftast inte utan tar reda på fakta. Men i nuläget är jag så damn irriterad
att jag måste få ut detta. Det enda jag kräver är: bekräftelse, ärlighet &
respekt. Tänkte inrikta mig framför allt på ordet respekt med tanke på
vad jag nyss hört. Hur fan kan man säga till sin kvinna att man älskar
henne, och sedan skada henne antingen fysiskt eller mentalt. Kan ngn
förklara för mig, för jag förstår inte. Är det kärlek? är det brist på makt,
för att man tror att det ska resultera till respekt? Gränsen mellan rädsla
och respekt är hårfin
. Jag vet att många som borde ta del av det jag vill
framföra, inte kommer kunna ta åt sig utav det. Många drabbade kommer
inte ens att känna sig träffade, tills dem en dag inser vad dem lever i.
Jag grundar dessa tankar på mina egna erfarenheter men framför allt
på de underbara kvinnor i min omgivning som blivit eller blir utsatta.

Tjejer, jag önskar att ni kunde förstå att ni är värda mycket mer än så,
trots att ni ständigt och dolt blir nertryckta. Var stark, stå på dig. Du kan
lyckas med nästan vad du vill. Det är bara du själv som sätter dina be-
gränsningar
. Men jag är ganska säker på att du, precis som majoriteten
av alla andra, inte kommer inse sanningen förrän det är för sent. Jag ber
till Gud och hoppas på att du överlever tills dess och lyckas slita dig från
hans starka armar, och att du lyckas med det i livet i behåll. ♥

Kommentarer
Postat av: Emilia :)

Fan vad bra skrevit..

2008-04-12 @ 10:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0