lördag 5 april

som planerat vaknade vi halv 6, jag vaknade dock utan klocka.. närmare 6 steg vi upp
och började göra vid oss, gick till stationen och tog tåget kl 7 till ramlösa där vi bytade
till tåget mot lund och mötte upp Mimmi. Väl framme i Lund insåg jag att jag ju faktiskt
hittade där, vilket var soft. En jävla massa folk behann sig vid AF-borgen men snart också
vi. Det var nämligen så, för de som inte vet, att idol befann sig där. Jag skulle dock inte
delta utan enbart fungera som moraliskt stöd för Josefin och Elin. Men det var en upplevelse,
att stå i fleeera timmar, på helt jävla tom mage sönder frusen efter en kvart då fötterna
kändes som två feta isblock (tänk då efter flera timmar). Samt stå och trängas med
massa människor och lyssna på skitdålig musik. Många var nervösa och allt. Efter
många timmar hamnade vi en annan kö som ledde oss till en kö med nummersystem
och tillslut blev de uppropade för att hamna i en ring med stolar som sedan förde
dom till ett annat dum där dom tillslut fick sjunga för en jury. Inte den juryn som visas
i tv utan två/tre andra personer som berättade om dom gick vidare för att få träffa den riktiga
juryn eller inte. Tyvärr gick ingen av mina nära vidare. Jag blev dock filmad x antal gånger
och fick lite beröring från Peter Jihde. Trots hans bögiga frisyr så var han ganska charmig
haha. Fick dessutom träffa Andreas, han som kom 3a sist.. haha (tro mig jag visste inte
detta innan för har aldrig följt idol, men man fick ju höra det mesta i kön) ja iallafall, hans
frisyr var inte mycket bättre. Dock bättre än den han hade första gången han sökte in till
idol. Måste faktiskt säga ändå att detta var kul när man tittar på upplevelsen i helhet.
Nästa år, om det är soligt och varmt ska jag lätt delta. Man fick träffa mycket nytt folk
dessutom Ida & Sandra, trevliga tjejer. Idas far räddade oss dessutom från en liten
leg. komplikation. När vi efter verkligen många timmar äntligen hoppade av tåget på
knutan kände jag "HEMMA". Det var härligt! Maten denna dag bestod av först massa
mc donalds sedan pizza från roma, haha perfekt. NAAT. Sedan blev det till att vara
hemma och vila upp sig, slutade med att jag deckade i soffan.

  

Första raden
bild 1: vi fem när vi börjar närma oss idol väl framme i Lund (isabelle bakom kameran)
bild 2: Pter Jihde & Andreas
bild 3: min första proviant på hela dagen
bild 4: josse & jag
bild 5: Elin, Mimmi & Josse
Andra raden
bild 1: Sandra & ida
bild 2: vi ställde såklart upp för att göra reklam för tele2
bild 3: jag & Josse
bild 4: jag & Mimmi
bild 5: jag & en eventuell idolvinnare -08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0