mascara

För det första, för er som inte vet det, så är mascara en färskvara och man bör endast ha sin mascara i ca 3 månader. Dessutom är det inte lämpligt att låna ut sin mascara till sina vänninor (utgår ifrån att det endast är tjejerna som använder mascara därför valde jag ett feminint begrepp) men i alla fall, anledning är att på ögonfransarna är ett av de ställen där vi har som mest bakterier på hela kroppen, tro det eller ej!

Men ja, jag är långt ifrån en tjej som gärna lägger pengar på smink, det händer ungefär två gånger om året. Mascara och fondation, det andra brukar lösa sig på annat sätt. Tidigare har jag haft "max factor masterpieca MAX" som för övrigt är väldigt bra! Men dyr.. vad kan den kosta 150 kronor ungefär? för tre månader? nejtack.
     Tack vare min kära vän http://ivaanastasia.blogg.se (Iva, ni vet hon med mottot att börja dagen med ett leende?)provade jag något nytt denna gången nämligen "great lash mascara från Maybelline. Den kostade runt 50 lappen och är jättebra! Tyvärr saknar den gummiborsten som finns på de flesta mascaror nu förtiden och som jag skämt bort mig med. Men det funkar ändå och är mycket nöjd med både priset och resultatet. Som Iva förresten också sa, låt er inte luras av den fula "layouten" på burken/ flaskan vad man nu ska kalla det. Frångå det gamla som ni alltid använder och våga spara pengar!

image137image138
Den gamla, dyra mascaran ..                                                   den nya, billiga mascaran!
Max factor, masterpiece MAX                                                   Maybelline, great lash mascara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0