sunkissed

Nu börjar ju sommaren äntligen närma sig och alla drömmer om den perfekta brännan, eller?
Haha jag gör, det är en av alla de härliga sakerna som hör till sommaren, alla bruna halvnakna kroppar.

Mitt tips är som många andras, peela & smörj in!
Peeling för att få bort alla döda hudceller så att den nya brännan kan få ett bra fäste.
Smörj in för att bevara brännan så länge som möjligt och undvika att den fjällar av.

För peeling i ansiktet använder jag personligen en ansiktsmask på tub från h&m med peeling effekt.
Det finns även olika produkter som krämer etc för peeling av övriga kroppen. Men det går bra med att
skrubba med en svamp eller liknande gärna efter ett varmt bad. För att rekomendera en lotion måste jag faktiskt säga HTH´s, "HTH" står för hjälper torr hud, och det är faktiskt precis vad den gör. Den är underbar och väldigt mild så fungerar troligtvis även för de med väldigt känslig hud. Dessutom slipper man gå runder och lukta som en parfym-butik vilket i alla fall jag tycker är en fördel. Man blir len som en barnrumpa, rekomenderas!


Om du vill ha en fin solbränna så glöm alla bus-produkter*, för i slutändan blir man orange oavsett om man använder den dyraste, billigaste eller apotecets egna aco eller vad som. Det är så fult att gå rundor och likna en morot, det är bara pinsamt, många av dessa produkterna luktar dessutom illa. Håll er borta från det så slipper ni skämmas i sommar. Vissa produkter hindrar dessutom den naturliga brännan från solen att fästa eftersom bus-en lägger sig som ett lager på huden.

*bus= brun utan sol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0