Första dagen @ work.

Trots att jag somnade efter midnatt var det inga problem med att komma upp imorse. Imorse fick jag reda på att det är midsommar på fredag vilket jag inte hade en aning om, det är ju trevligt! Vilket betyder att jag är ledig då. Detta innebär alltså att jag har 8 veckor x 5 arbetsdagar per vecka + tre resterande dagar denna veckan att jobba, kvar.
      Det var faktiskt helt okej idag, hamnade i en grupp med endast en tjej vilket var bra eftersom jag har en tendens att inte komma så bra överrens med fruntimmer, eller ja.. De kommer inte så bra överrens med mig eller något. Angelica börjar redan på måndag fick jag veta också, blev skitglad :D tyvärr jobbar hon bara 5 veckor :(.
     En tjej kom dessutom fram till mig idag och frågade om det inte var jag som hade den där bloggen "sandricak" förutom att hon uttalade det "Sandrikack" vilket jag förklarade för henne är helt fel. Konstigt nog gör i princip alla det.. har i och för sig aldrig nämnt något om det, men nu ska ni få höra "Sandricak" uttalas "Sandrritjack". Men herregud så cool jag kände mig, någon visste att det var jag haha.. jag har fans ;D. Lite pinsamt att hon läser detta nu, men och? haha.
     Men för att återgå till jobb, jag hade av mina handskar i fem sekunder ungefär, och givetvis lyckas jag sätta kniven i fingret på de ynka fem sekunderna. (Nu köttade jag inte in hela kniven i pekfingret dock, utan gjorde ett fint litet jack tvärs över fingertoppen, så ska inte göra det mer dramatiskt än det är, jag är trots allt alltid ärlig i min blogg, av någon anledning... Hur kul är det? kunde ju dragit till med massa drastiska saker för att öka spänningen, jag menar hur kul hade CSI varit om allt som hände gällde småbrott som stulna cyklar etc.) Men var lugn, jag ska fortsätta med ärligheten.


Jag har förresten fått mina betyg nyss, för att skryta, JA.

Medicinsk grundkurs                   VG
Vård- och omsorgs arbete         MVG
Estetisk verksamhet                    MVG
Datorkunskap                               MVG
Arbetsmiljö och säkerhet           MVG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0