så blev det

Igår gick jag ut skolan, första ring har alltså passerats och endast två år till på gymnasiet återstår. Studerandet för min del tar dock inte slut där, jag är färdigutbildad barnmorska när jag är 25 om allt går som jag planerat. Tyvärr är det jag går miste om då lumpen och ett eventuellt sabbats år. Men jag har inte tänkt att få barn och så vidare förrän jag är färdigutbildad och har fast jobb.. och vill gärna ha barn innan 40 så det är bara att skynda. Vill i och för sig inte ha barn för tidigt heller, jag menar.. vill njuta av min kropp så länge det går, för efter man fått barn får man aldrig tillbaka samma, har jag hört i alla fall.

Men för att återgå till igår, kom ju på lite omvägar.. Men ja, jag hade feber och grejer, men det hindrade inte mig.. Jag menar, ska jag sitta hemma när jag går ut ettan?? heeeeell no. Började avslutningen 10 och var klara vid 11-tiden. Då bar det av mot knutpunkten, färjan avgick 12.00. En farlig massa med mer eller mindre bekanta möttes vi av väl framme i DK (Danmark, för de som inte vaknat). Jag, väldigt ofräsch, febrig och oerhört trött släpade i princip mina ben efter mig när jag gick i mina onödigt höga klackar upp och ner för dk's gator (upp och ner är väll att ta i, dk är ett väldigt platt land nämligen) när alla de andra skulle köpa dricka. (Jag var inte en av dem för att jag ätit två ibumetin då), haha skämt åt sido.. ibumetinen spelade inte alls in, jag har nämligen aldrig varit full och har inga planer på att bli det heller. Reaktionen jag vanligtvis får när jag berättar det är WOW, var stolt över det bla bla, det är fantastiskt typ. (vet att jag redan sagt detta tidigare, men för mindre trogna läsare kör jag en repris) MEN NEJ, det är fan inte fantastiskt, jag är nämligen bara 91:a och har med andra ord inte åldern inne för att konsumera alkohol. Så varför sådan uppståndelse? Synd att det inte var tvärtom, att om någon sa i min ålder "jag har varit full" - VA?? DU SKOJAR :S, ungefär. En annan vanlig reaktion jag får är, PUUH du vet inte vad du gått miste om. Nej, det är möjligt men jag som nykter får i alla fall bevittna oerhört många anledningar till att inte dricka, och jag kommer dessutom ihåg dem dagen efter.
 
MEN i alla fall, efter jag släpats rundor tillräckligt gick vi till den sk ängen (en stor och ökentorr gräsmatta i närheten av slottet). Där satt vi och solade/snackade/skrattade och för deras del, krökade. Några passade även på att spela brännboll. Efter ett tag begav vi oss till stranden istället, fortfarande i närheten av slottet, nu ännu närmare till och med. Där fanns ÄNNU mer folk och var helt okej till en början, men efter det att jag och Lundgren gått och mött Emilia Så hade alkohol-halten troligtvis överstigit gränsen för de flesta och bråk bröt ut. Vid 5-6 tiden tog vi båten tillbaka till Sverige, till mc´Donalds och vidare till gröningen. Där spenderade vi resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0