Skåne runt på en dag.

Yes, mycket tid har spenderats i bilen men tänkte redogöra för den övriga tiden.

Först och främst åkte vi någonstans i Skåne och hälsade på små Groendael valpar,
(Belgiska vallhundar). Dessa var fyra veckor gamla och ursöta. Vi har själv en groendael
som tidigare haft två kullar. Nu var det ju tänkt att vi skulle få valpar på en tervuren som
också är en slags belgisk vallhund. Men det visade ju sig att hon gått tom. Valparna
var i alla fall underbara, och någongång i livet ska jag ha en belgare, that´s it.

     

Efter det åkte vi till Café Annorlunda. Det är ett ställe ute vid Kivik ungefär, där man betalar en summa och sedan får man äta hur mycket kakor man vill. Haha, paradiset för kakmonster. Jag är dock inget sådant, men åt en del ändå om man säger så haha. Älskar mjuka pepparkakor och drömmar, de två var även Albins favoriter. Efter det åkte vi till Stens hufvud, en nationalpark eller något sådant. Vi bestämde oss för att gå till stranden och för att komma dit gick vi igenom en skog. (bilden ovan). Snart märkte vi dock att i skogen gick det både kor och tjurar helt fritt, och då menar jag den stora modellen. Så helt plötsligt stod vi öga mot öga med stora tjuren Arne, haha då blev man lite skakig. Han hade dessutom riktigt många kompisar.


Väl framme på stranden passade jag på att fota lite, (har inte retucherat någon av bilderna). Jag och Albin kom på att man kan ha riktigt kul på stranden även om det inte är bad/schtek-väder. Älskar btw den ungen alldeles för mycket, han är underbar.























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0