abort


image28

Abort 11 veckor


upp till 12 veckor kan man göra abort medicinskt,  dvs mha tabletter efter 12 veckor är kirurgisk abort att föredra då gör man en slags operation, man kan skrapa och suga bort fostret och allt vad det heter. Det finns vissa som är tydligt för eller emot abort, dessa personer får gärna yttra sina åsikter så att jag sedan kan ta ställning eftersom att jag inte har någon precis åsikt.. Tycker att det är ganska individuellt. Ibland tänker jag att jag ALDRIG skulle kunna göra abort, för det första för att jag hindrar en människa från att komma till världen, plus att jag kanske bara fick den chansen i hela mitt liv att bli med barn, och så gör man abort?
däremot så är jag inte hyper-noga med att äta mina p-piller ordentligt, och tycker det är alldeles för tidigt för mig mognadsmässigt att bli mamma plus att  jag har minst 7 år kvar i skolan, så min framtida karriär hade blivit lidande av en bebis, det är precis vad som menas med dubbelmoral -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0