en timme sedan sist

Nu var det en timme sedan sist och jag har nyss öppnat böckerna, fasiken.. värsta ångesten.. Har helt sjukt mycket att göra till imorgon. Det är grymt alltså ;/

Var ju nämligen tvungen att slänga ihop lite mat, det blev ett paket bacon och tre stekta ägg på tala om att jag var hälsosam... haha men lite sallad till det i allafall bestående av purjolök och paprika.
     Jag kom förresten att tänka på hur bra bacon var, man kan äta det rått och det är perfekt när man är sugen på något salt. Egentligen är jag hyber känslig mot minsta lilla vita grej på t.ex. skinka och liknande. Kan inte se det om jag ska äta det.. händer tom ibland att det finns saker på fläskfilé jag inte kan äta. Men bacon funkar, konstigt nog.. Dock ska de givetvis vara hårt stekta.
     Ett tag fick jag en fix idé om att bli vegeterian, hade allså en period där jag endast åt vegetarisk kost, men sedan började jag skolan efter sommarlovet och tyckte det var för tidigt att ta beslutet om att välja specialkost så blev tvungen att äta kött i skolan.. så där tog det äventyret slut, för tillfället. Helst skulle jag egentligen vilja vara vegeterian eftersom att nu lever jag i princip på förnekelse när jag stoppar i mig kött vilket är sjukt. Vet så mycket hemskt som djuren utsätts för och jag kallar mig djurvän.. jaha? logik? NEJ.
Vissa säger i och för sig att varför vara vegeterian när man bara äter upp djurens mat så djuren får svälta ihjäl istället. Men.. det är ju lite sarkasm över det hela.

Kommentarer
Postat av: Iva

hahaha, om du blir vegetarian så är du FALSK :D

2008-03-03 @ 20:17:31
URL: http://ivaanastasia.blogg.se
Postat av: ekvidistans

Vegetarisk mat är bra mat :)

2008-08-10 @ 12:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0