för att vara lite religiös

Under tiden jag gick och konfirmerade min tro,
så fick jag lyssna på många saker som min
präst Alf berättade, men en sak fastnade
speciellt, det var ungefär detta:image41

"Det var på Jesus tid i Israel, en kvinna satt
på knä med nerböjt huvud. En folksamling
med massor av människor hade samlats
runt kvinnan. De skulle vara med när hon
plågades till döds och hjälpa till att straffa
henne för sin synd. Det var nämligen så
att kvinnan hade varit otrogen trodde man
och straffet för detta var att stenas ihjäl.
Jesus kom och såg vad som höll på att
hända. Han ställde sig framför kvinnan
och sa: "varsågod, stena henne till döds!
men låt den av er som aldrig gjort en synd
kasta den första stenen
".


Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

God Morgon! :) Hoppas du haft en härlig påskhelg! :) Om du vill kan du svara på dagens fråga i min blogg :) http://jyees89.blogg.se/1206430541_dagens_frga.html

2008-03-25 @ 09:30:46
URL: http://jyees89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0