papiljotter

Jag är en av de tjejer som tröttnat på livlöst hår,
GE MIG VOLYM HALLELUJA tänkte jag och gick
och köpte mig ett gäng papiljotter. Jag använder
karborre-varianten.
 image15
Det finns en del olika sätt att gå tillväga när det
gäller papiljotter men det som funkat bäst för
mig är iallafall att först fukta håret lätt med vatten
(eller efter jag duschat funkar det med handduks-
torkat), ibland arbetar jag in lite mousse.
     Sedan gör jag en rad med papiljotter mitt
uppe på huvudet och fortsätter sedan från den
raden och neråt, nacken spar jag till sist.
     Glöm inte att se till så att hårskikten inte
blir bredare än spolen, och se till så att topparna fäster
ordentligt.
Fäst med nålar eller speciella klämmor.
     Ibland sätter jag inte spolar i hela håret utan
bara 5-6 stycken upp på huvudet för att
få den här volymen jag är ute efter.

Vänta med att ta ut spolarna tills håret är helt torrt.
Jag brukar sova med mina på natten (vilket är en
konst). När håret är torrt så avlägsna spolarna
försiktigt. För bästa resultat enligt mig så borsta
inte ut håret utan ruska om ordentligt med
händerna från hårbotten. Avsluta gärna med lite
spray för att få stadga.

Ju mindre spolar desto mer lockar och ju större,
desto mer svall, (jag har storlek större).

     Ett smalt ansikte passar i regel bäst med
bredd på sidorna, medan ett runt får fin höjd
om man tuperar håret upptill.

image16

RESULTATET

Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt

2008-05-15 @ 22:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0