God middag

Slutade jobba cirkus ett. Det har varit en härlig dag på jobb idag,
med tanke på det vackra vädret och att vi var överbemannade så
hade vi tid att gå ut i "trädgården", sätta de äldre i solen och själva
syssla lite med trädgårdsarbete. Jätte härligt faktiskt! Fick sluta så
pass tidigt idag förresten med tanke på att personalen skulle ha ett
möte där jag ju inte kunde tillföra något. Men inte är väll jag ledsen?

Förresten så har det varit jävligt mycket tråkigheter på jobb idag också om någon är intresserad, med tråkigheter menar jag faeces, och för er som inte vet vad det är.. bör inte veta det. Men jag lyckades i alla fall få det på min sko.. och ja, mkt sådant idag, det var inte så kul haha. Men annars så var det mycket glada miner, jag lyckades få igång lite allsång mitt i maten när de gamla höll på att somna. Visst man ska ju egentligen inte sjunga vid matbordet, men bättre det än att sova, eller? Min kära sjöman var på glatt humör en liten del av dagen i alla fall, då passade han på att berätta hur vacker han tyckte jag var i solskenet, haha. Lite smicker får väll vem som helst att skina upp som en sol? Måste förresten säga att jobbet som usk (undersköterska) är ett mycket mångsidigt arbete, man får jobba med människor (underbart), det handlar om omvårdnad och omsorg, man får städa, laga mat, göra trädgårdsarbeten, tvätta kläder, byta gardiner, mata vårdtagare, spela teater ( i alla fall på ett demensboende), om man har tid så kan man sitta och lyssna på deras spännande historier, i den åldern har de ju troligtvis upplevt en hel del. Man får klä vårdtagarna och frisera, rulla håret etc. Så de som inte tycker om ett enformigt arbete och har den sociala biten som krävs så är ju usk ett ypperligt arbete, det är nämligen så mycket mycket mer än att bara torka skit, som de flesta tror.


Idag väntar vårruset i Halmstad för min del, antar att jag nämnt det tidigare?
Haha troligtvis.. Nu är det tänkt att jag ska gå ut och njuta av solen en stund
och sedan stoppa i mig lite mat så att jag orkar springa ikväll, helst utan att
ha maten uppe i halsen och vända var och varannan minut, det hade varit en
liten fördel skulle jag tro. Håll nu tummarna så får vi hoppas att allt går vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0