vårruset halmstad

Jadå, svetten har lackat.. nyss kommit hem efter att ha
sprungit vårruset i Halmstad som jag nämnt nu x antal gånger..
     Jag var riktigt irriterad under hela bilfärden till Halmstad, vet egentligen inte riktigt varför och hade troligtvis inget giltigt skäl heller. Det slutade i alla fall med att jag deckade i bilen. Väl framme var jag lika irriterad, dock hungrig också och störde mig på att vi fick gå ungefär 3 km från parkeringen (överdrift) så redan där var man ju uppvärmd. Det gick faktiskt riktigt bra att springa förresten tyvärr blev min tid på kassa 30 minuter, vilket är sämre än vad jag vanligtvis springer (OFC). Men detta tack vare alla optimister med gott självförtroende som väljer att starta i grupp 1. Om man startar i grupp 1 så ska man springa snabbt. Grupp två är jogga snabbt, grupp tre jogga långsamt etc, sista gruppen är för kvinnor med stavar, barnvagnar eller kanske tom rullatorer. Men för att återgå till grupp 1. Om man nu valt att börja springa i grupp 1, som jag, bör man väll förfan kunna springa hela loppet utan att stanna och gå i alla fall? MEN NEJ, envisa kärringar springer om mig och sen stannar dom mitt framför och börjar gå så att man inte kan komma förbi? Jävligt irriterande.. Men vafan, det var ju trots allt bara en kul grej. Nästa lopp jag siktar in mig på verkar bli midnattsloppet i gbg. Loppet var förresten 5 km bara, nu ska jag in i duschen, morsning!

Kommentarer
Postat av: Killtankar

30 minuter, inte illa egentligen med tanke på hur mycket folk det är som blockerar vägen.
På den gamla goda tiden, när jag gjorde lumpen, blev det väldigt mycket löpträning i början. Så efter två veckor blev det 3 km på måndagen (kommer inte ihåg tiden), 5 km på onsdagen (25 minuter) och milen på fredagen (45:50).

2008-05-06 @ 22:51:03
URL: http://killtankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0